A holland VanMoof cég dizájnbringákat gyárt. Kimondottan menő, elektromos, lopásgátlós, prémium városi kerékpárokat. A bringák ára is is ennek megfelelően alakul: 3000 dollár, azaz nagyjából 850 ezer forint körül mozog egy gép. Így érthető ha a startup cég nem nagyon örült amikor visszaküldték nekik a méregdrága bringákat, mert az megsérült a kiszállítás alatt.
Márpedig jelentős bevételkiesést generált a szállítás alatt megsérült kerékpárok cseréje. De egy zseniális csomagolástervvel 80%-al sikerült csökkenteni a kézbesítés alatt keletkező sérüléseket. A recept halálosan egyszerű, de annál elegánsabb, mert hozzá sem értek az eredeti dobozhoz, csak a bringa helyett egy lapostévé grafikája került a csomagra. Persze nyomokban bringát is tartalmaz a kép, a felirat pedig a kerékpárra utal, de az avatatlan szem csak egy tévét lát.
A kamu tévé annyira bejött, hogy 80%-al kevesebb sérült bringát küldenek vissza nekik. A cég alapítója így nyilatkozott mikor fény derült a trükkre:
"Próbáltuk titokban tartani amíg lehet, de végül egy újságíró a boltban kiszúrta és felfedte a világ előtt."
De szerencséjükre a csomagolásról szóló cikkek és a lebukás ellenére sem nőtt a sérült csomagok száma. Ez a 'Think outside the box' a gyakorlatban... vagy ez már inside?
HA TETSZETT KÖVESS MINKET MINDENHOL ÉS NEM MARADSZ LE SEMMIRŐL!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.