Az IKEA legbénább húzása

ikea_air_sofa_neonkult.jpegAz IKEA egy kiforrott vállalkozás, de náluk is becsúsznak húzós bakik. Pedig hányszor esünk a jól felépített fogyasztói pszichológia csapdájába, mikor beugrunk egy 150 Forintos hot-dogért az Örsre, aztán a végén mégsem ússzuk meg a kiruccanást 20 ezer alatt. Vagy a felismerés, hogy eddig minden albérletemben volt legalább egy LACK asztal. Szerencsére nem csak mi, de ők is tudnak nagyokat hibázni. 

Nemrégiben a márka globális dizájn vezetője, Marcus Engman vallott az IKEA legszarabb húzásáról:

"Az IKEA történetének egyik legsúlyosabb hibája"

Az említett hiba egy felfújható kanapé - az a.i.r. Sofa -, amit a 80-as években dobtak piacra. Akkoriban a legtöbb szék és kanapé összeszerelve lett értékesítve, de a svéd bútoróriás a lapra szerelt bútorok úttörőjeként a 19-re is lapot akart húzni. Egy laposnál is laposabb bútor, amit hajszárítóval kell felfújni. A levegő bazi lapos és ingyen is van. Az évszázad üzlete! Mi baj lehet?

ikea_hedfuk.jpg

"Egy Heuréka pillanat volt, amikor úgy érzed, hogy ez lehet a valaha született legjobb IKEA ötlet" - emlékezett vissza Engman.

A végtermék viszont minden tervezői követelménynél elhasalt: forma és funkció, árképzés, minőség, élettartam. De ne rohanjunk így előre, lássuk szépen sorban miket sikerült elbaltázni.

Először is elfeljetették megemlíteni a vásárlóknak, hogy a hajszárítót hideg levegőre állítsák. Mivel sok hajszárítón a meleg levegő az alapbeállítás, így sokan a kicsomagolás utáni 5. percben már kiolvasztották a kanapét. Másodsorban pár nap alatt magától leeresztett, de addig minden kis mozdulatnál idegesítő-nyekergő műanyag hangot hallatott. Végül a termék erősségei is ellene fordultak. Mert ugye milyen egyszerű kiporszívózni alatta, ha egy kézzel simán megemelhető... de cserébe szinte magától vándorolt és már egy erősebb huzat is átrendezte a nappalit

ikea_air_sofa_neonkult_02.png
Mindezek ellenére Engman büszke rá, hogy részben hozzájárult a termék sikertelenségéhez. Öröm az ürömben, hogy legalább jó tanulópénz volt, hogy mit NE csináljuk a jövőben.

 

 

forrás
Ne maradj le és kövess minket Facebookon


HA TETSZETT KÖVESS MINKET MINDENHOL ÉS NEM MARADSZ LE SEMMIRŐL!


Facebook Instagram Youtube Pinterest Vimeo

A bejegyzés trackback címe:

https://neonkult.blog.hu/api/trackback/id/tr5814223551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

haXXXor 2018.09.07. 14:06:10

shut up and take my money!!4

Helló Leó! 2018.09.07. 14:58:27

IKEA?
Akkora egy gagyi az egész...
A bútorainak a 95%-a béna...

bElannaTorres 2018.09.07. 15:34:40

@Helló Leó!: 95%? Mert kiszámoltad igaz?
Hihetőbb lenne a véleményed, ha úgy írnád nagy részük.
Amúgy meg nem is igaz így, attól függ honnan nézed, ha a Kika és kanapékirály meg társaik felől nem igaz, ha mondjuk az olasz (tömör cseresznyefa, vagy fafurnéros bútorok) caligaris felől akkor igen.

//VV\ 2018.09.07. 15:52:55

@Helló Leó!: hülye vagy kisember, csak nem forogsz...

kispotzak 2018.09.07. 16:00:38

@bElannaTorres: Szerintem onnan nézi h neki nem tetszik :-D . Izlesek, pofonok, no meg a pénztárca. Nekem pl bejön, és a penztarcamnak is. :-)

kispotzak 2018.09.07. 16:03:23

Azt az egyet nem értem, h ezeket elvileg tesztelik. Oké, h ok okosan hideg levegővel fújták fel. No de a mintadarabra nem ült rá SENKI? Ilyenkor nincs olyan h a legalább a dizajner kipróbálja legalább egy hétig? (Persze, jól meggondolva biztos nincs, így jönnek ki a használhatatlan etetőszék pl)

Helló Leó! 2018.09.07. 16:40:39

Közkívánatra átfogalmazom. :)
Számomra a bútoraik túlnyomó többsége béna.

Végignéztem az idei katalógust.
Ezek a gondolataim támadtak közben:
- ez a kanapé még félkész állapotban van?
- ezek a gyufaszálakból készült lábak elbírnak bármit is?
- ezt a tévéállványt egy lomtalanításon tetszettek találni?

Stb, stb.

szemi90 2018.09.07. 16:48:51

@Helló Leó!: Így már sokkal elfogadhatóbb. :)
Én ugyanígy vagyok az autókkal. A túlnyomó többségük szerintem béna.

plokmi 2018.09.07. 18:00:17

Csakis egyedi, adott helyre tervezett, minőségi alapanyagból (nem mdf, laminált forgácslap. stb.) készült bútorra mondhatjuk, hogy BÚTOR.
Az IKEA termékei úgy viszonyulnak a valódi bútorhoz, mint a gyorséttermi étel, a Michelin-csillagos étterem ételéhez.

CCnick 2018.09.07. 18:40:08

@plokmi: A többségnek nem fontos, hogy nagybetűvel beszéljen így jó neki az is amit a boltban lehet kapni.

blackshíp 2018.09.07. 18:53:26

@plokmi: aztán mégis mindkettőt ételnek hívod :) és még lehet, hogy előbbiből több is fogy

EG0 2018.09.07. 19:06:20

"Az IKEA termékei úgy viszonyulnak a valódi bútorhoz, mint a gyorséttermi étel, a Michelin-csillagos étterem ételéhez."

Ha neked egyedül a Michelin-csillagos étterem a valamire való élelmiszer forrás, akkor szerintem a hétköznapi ember számára nem releváns a véleményed abban, hogy mi a használható bútor.

Egyébként meg szerintem teljesen élhető egy olyan lakás, ami kizárólag IKEA-val van berendezve. Ami kicsit olcsóbb, az sokkal bénább, ami meg kicsit drágább, az semmivel sem funkcionálisabb vagy szebb. Sokkal olcsóbb nem létezik, a sokkal drágábbat meg vegye meg az, akinek nem gond kicsengetni naponta a Michelin-csillagos kaját.

Én pont azt látom a mai magyar bútorkészítő kisiparosok referencia fotóit nézegetve a weblapjaikon, hogy designban évtizedekkel vannak lemaradva, de legalább 5-ször annyiba fog kerülni a konyhád, ami senkinek nem fog feltűnni, hogy nem a házzal együtt épült, hanem új.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.09.07. 21:41:49

@EG0: Hehh, cimbora, ezt nagyon sikerült összefoglalnod, el is mentettem magamnak...
:D

---

A sok hülye sznob meg vegyen milliókért BÚTORT, ahogy látom, írni kell, avval a hamis ígérettel, hogy majd az ükunokája is használni fogja.
Ad1, lófaszt fogja, mert nem tart az se még a saját gyereke ballagásáig se.
Ad2, kinek fog kelleni egy több évtizedes ódivatú sz@r, majd akkoriban...
Emberek, bútort manapság már nem 100 évre veszünk, egy átlag család életében 5 évente simán van olyan változás, hogy át kelljen rendezni a komplett lakást.
Pl. gyerek születik, vagy iskoláskorú lesz, vagy kirepül a családból, stb...
Nem védem az ikeát, mert nincsenek rá szorulva amúgy sem, de éppen jó ez így, ahogy csinálják.
Akinek meg kastélya van és 20 fős ébenfa lovagi asztalt keres, az is megtalálja - máshol.
Na, most már mindenkinek értenie kell...
:D

szépjuhászné 2018.09.07. 21:43:21

@EG0: És kijön az asztalos a lakótelepi konyhához és azt mondja: itt lesz egy hézag, mert ő készen veszi a bútorajtót és így jön ki. :(

Aegopolis2 2018.09.07. 22:44:31

@plokmi: A vélemény ott sántít, hogy a bútorok "erkölcsi avulása" sokkal gyorsabb, mint a műszaki élettartama. Magyarul elég gyorsan kimegy a divatból, és az olcsóbb cseréje is olcsó lesz. (A ruházattal tán nem ugyanez a helyzet? Hamarabb lesz ódivatú, mint hogy elkopjon, bármilyen menő szabó készítette.) Üzleti értelemben tökéletes stratégia, szerintem nehéz fogást találni rajta.

Omnilox 2018.09.07. 23:07:37

@Aegopolis2: "Magyarul elég gyorsan kimegy a divatból, és az olcsóbb cseréje is olcsó lesz."

Vettünk egy "három személyes" kanapét kinyitható pótággyal. Kiválóan szuperál, bár az olcsó bútorlapból készült tartóelemek elég hamar nyikorogni kezdtek. A huzatja elkopott, venni akartunk másikat. Nem másik kanapét, hanem másik huzatot. Hiszen egy így költséghatékony és természetbarát, nem igaz, Ikea? De nincs huzat, csak a kétszemélyes változatra, mert a három személyest megszüntették. Amikor kerestük, egyébként kanapé sem volt másik, ilyen kategóriájú. Az eladók csak néztek ránk, amikor reménykedve érdeklődtünk a lehetőségekről. Csináltattunk huzatot máshol, mert még mindig kevesebbe került. Miért számít hibának az, ha valaki meg van elégedve egy termékkel, és megpróbál kitartani mellette? Tudom, hogy a gyártó nem az elégedett vásárlóból gazdagodik meg, de hogy még szégyellnem is kelljen magamat érte, az túlzás. Hát talán ennyit a híres Ikea üzletszemléletéről.

És még egy: a termékekre sok éve már csak az van ráírva, hogy "IKEA design". Hogy ki hogyan és miből készíti, az már nem ránk tartozik.

Aegopolis2 2018.09.08. 00:06:12

@Omnilox: Azért én feltételezem, hogy ha tömeges lenne a tiédhez hasonló igény (=üzletileg megérné), azonnal reagálna rá az IKEA.

Omnilox 2018.09.08. 00:53:45

@Aegopolis2: Az a baj, hogy a sok éves tapasztalatom szerint a gyártók az igényeket nem követik, hanem kierőltetik. Másképp fogalmazva, a jelszó: ez van, ezt kell szeretni. Ma orrba-szájba reklámoznak egy mosogatószert vagy fájdalomcsillapítót, de vajon egy év múlva találok még olyat a polcokon? Vagy csak valami "még korszerűbbet", "még gazdaságosabbat", amiről a gyártó persze azt állítja, hogy az én igényem volt, hogy változtasson valamit. Holott ha ma az orrba-szájba reklámozott holmi tényleg olyan jó, ahogy azt állítják, akkor az nekem öt év múlva is pont olyan jó lesz. Legalább nem kell új gyártástechnológiára átállni. Ám a marketingesek azt állítják, hogy de. Ha maradna választási lehetőségem, akkor elhihetném azt, hogy valóban a fogyasztáshoz igazítják a terméket, de nincs választási lehetőségem, mindenből mindig csak egyetlen fajtát vehetek, a legújabbat.

Gyerekkoromban – rég volt – az volt a mese, hogy a kapitalizmusban a gyártók, ha nem akarnak tönkremenni, gondosan odafigyelnek a fogyasztók igényeire. Sajnos tudnak jobbat is, nekik egyszerűbb az igényeket szabályozni. Sok-sok pénzt költve marketingre. Pedig ha a fogyasztó gondolkodna, rájönne, hogy amelyik terméket sokat reklámoznak, az annyival drágább is lesz, mert a reklámköltséget is mi fizetjük ki. Bojkottálni kellene az agyonreklámozott termékeket, és megváltozna a világ.

gigabursch 2018.09.08. 03:31:58

@Omnilox:
No, én sem futkosok ikeáért, de már több termék kapcsán előkerült, hogy kéne, de már nincs.
Ebben voltak ilyen is, mint párna, tányér, stb.

CCnick 2018.09.08. 08:48:00

@szépjuhászné: "És kijön az asztalos a lakótelepi konyhához és azt mondja: itt lesz egy hézag, mert ő készen veszi a bútorajtót és így jön ki. "
Ez azért fura mert bárki bemehet egy bútorajtóboltba és rendelhet az elöregyártottnál 3 fillérrel többért egyedi méretet (öreg konyhabútor felujításának legolcsóbb és legkényelmesebb módja)

CCnick 2018.09.08. 08:55:10

@Omnilox: "Gyerekkoromban – rég volt – az volt a mese, hogy a kapitalizmusban a gyártók, ha nem akarnak tönkremenni, gondosan odafigyelnek a fogyasztók igényeire." Ha senki nem menne az ikeába mert az nem figyel arra amit a vásárlók akarnak akkor tönkremenne az ikea.

Egyszerűen az ikea üzleti modelje nem az állandó hanem az állandóan változó kínálatra épül. Ha ez nem felel meg, menj olyan boltba ahol ma is ugyanazt árulják, mint 20-30-50-100 éve. Vagy ha nem találsz ilyen boltot de szerinted nagy lenne rá az igény akkor találtál egy aranybányát, nyisd meg te ezt a boltot és gyártasd a régi dolgokat újra és vegyél fel sok biztonsági őrt, hogy ne nyomják agyon egymást a tolongó vevők. Ha esetleg mése lesznek tolongó vevők akkor megtnulod, hogy a "régi mese" az a valóság és szépen tönkremész.

Macskond 2018.09.08. 12:06:11

@CCnick: TE sem próbálkozhattál ezzel túl sűrűn. Az egyedi méret nem 3 fillérrel hanem ~50%-kal kerül többe.
És akkor az még csak az ajtó, és a háta mögé a szekrény?
Egészen közeli ismerősöm ilyen egyedi konyhákat gyárt (kifejezetten az IKEA szinténél igényesebbeknek) tudna erről mesélni.

nick papagiorgo 2018.09.08. 12:49:27

Van Ikeás bútorom, meg nem ikeás is egy csomó, úgyhogy szerintem hozzászólnék.

Az Ikea tömegbútorokat gyárt a tömegízlésnek. Menj be és vedd meg. Megcsináltathatod külön bútorossal, 3x annyi pénzért, farostlemez helyett igazi fából stb. és tökéletes lesz, de vegyük észre, ez nem ugyanaz a kategória, nem ugyanaz a piac stb.

A "lapraszerelt" kategóriában az Ikea igenis piacvezető, vettem ilyen bútort már máshol is, nincs dühítőbb annál, amikor hiányzik 3 csavar, meg "eltűnt" egy köztes elem, meg hiányzik az összerelési útmutató 3-4 lapja meg effélék. Szintén, amikor (mondjuk víz hatására) "levetkőzik" egy bútor, mert olyan hitványul csinálták meg a fóliázást (ez egy virágtartó volt, csak hogy lássuk. Magamfajta szegényember úgy vélte, hogy egy virágtartó legalább valamilyen szinten bírja a vizet).

Egyébként meg senkinek nincs pisztoly szorítva a fejéhez, hogy "vedd meg", mindenki oda megy, és azt vesz, amit akar :)

nick papagiorgo 2018.09.08. 13:12:30

@CCnick:
"bárki bemehet egy bútorajtóboltba és rendelhet az elöregyártottnál 3 fillérrel többért egyedi méretet"

öööö- nem
bárki bemehet, bárki rendelhet, de az nem 3 fillérrel lesz több. Tapasztalat.
De ha van ilyened, én bármit elhiszek, szívesen várom a linket :)

Nézzük, vannak az előregyártott méretek, meg vannak az egyediek, ha utóbbit akarsz, nem "3 fillérrel" lesz több, mert EGYEDI, csak a Te kedvedért gyártják le.

Az Ikeával kapcsolatban is pl. az a baj, hogy pl. lecserélték a konyhájuk "fantázianevét", de nem csak ennyit tettek, hanem a régi méretben nem kompatibilis az újjal (a régire nem tudod rátenni az új frontokat, ha pl. cserélnél).

A legegyszerűbb dolog (pl konyhafronton) az lenne, hogy vannak pl. a jól bevált 60x90-es felső szekrényeid, dehát már "ódivatú", bemész és veszel új frontokat, lecseréled, egy új konyha árának kb 30 %-áért felújítod a konyhát, megint "modern". Nos ezt nem teheted meg, mert a méretek nem stimmelnek. Ugynez pl. kanapéval, az új huzat nem jó a régire, mert 2 cm-el szélesebb stb. Az ikeának is ha valahol fejlődnie kéne, akkor itt.

Omnilox 2018.09.08. 17:19:57

@CCnick: "Ha ez nem felel meg, menj olyan boltba..."

Na ez az az arrogancia, amit valóban jó nevű boltok nem engedhetnek meg maguknak. Az Ikeával az a baj, hogy egy ősrégi emlék – a skandináv természetesség meg minőség még izgalmas újdonság volt, amikor Budapesten megnyílt – hatására még mindig valami jó helyként tartják számon őket, és az Ikea ezzel szépen vissza is él. Azzal, hogy árulnak egy hatalmas rakás bóvlit, szép színben, mindenféle díszpárnákat és bögréket, a női vásárlók egy része még mindig szeret ott nézelődni. Én, nem tudom pontosan, miért, de már a kezdettől mindig idegesen jövök ki tőlük. Sejthető, hogy én nem néhány meleg hangulatú díszpárnáért megyek oda, ha rászánom magam. Hanem például kartondobozért, de ötből kettőnek a füle már elkezdett beszakadni, mire a célhoz elértem a csomagokkal, és nem ólommal pakoltam meg őket színültig.

@nick papagiorgo: "hanem a régi méretben nem kompatibilis az újjal..."

Hiszen már ők is tömegbolt, és nem azt tartja fenn őket, ha a vásárló elégedett, hanem ha sok vásárlójuk van. És a mítosz még kitart. Skandináv? A LEGO egykor azzal dobott nagyot, hogy kitalálta a kompatibilis játékfigurákat és építőelemeket. Ha az emberkére ráraksz egy másik fejet, akkor onnantól ő már öreg tudós, óvónő vagy farkasember. Ma meg már csak komplett készletben kapható minden, egyszer, azaz egyetlen témában használható figurákkal, berendezési elemekkel. A "skandináv" már nem "minőségi"-t vagy "családbarát"-ot jelent.

szépjuhászné 2018.09.08. 18:05:20

@CCnick: Nővérem vett lakást 40 éves konyhabútorral, ami nagyon ótvaros volt, nem akarta felújítani. Vett ikeás bútort és rendelt összeszerelést, nagyon szépen megcsinálták hézag nélkül. :)

szépjuhászné 2018.09.08. 18:07:52

@CCnick: Ez egy lusta asztalos volt! :)

NeonKult

Városi kultúra és design. Street art és kortárs. Kreatív. Same in English.

Címkék

3D (3) 80s (2) 90s (1) adidas (1) ajándék (1) állati (10) állatvédelem (1) amsterdam (1) animáció (1) applikáció (2) art (48) autó (11) banksy (4) bauhaus (1) bélyeg (2) bicikli (1) biztonság (1) bkk (2) bordalo (1) bowie (1) brand (2) bringa (1) bud (1) budapest (23) building (1) burberry (1) burnout (1) business (1) busz (2) bútor (4) celeb (3) cica (4) cicciolina (1) cipő (2) city (1) coaching (1) concept (2) csomagolás (1) dali (3) design (73) digitális (5) disney (1) divat (7) diy (1) drog (1) drón (2) elektromos (4) energia (2) építészet (16) esemény (2) étel (1) étterem (1) facebook (1) fair (1) fashion (1) felújítás (3) fenntarthatóság (22) ferenciek tere (1) festeszet (18) film (14) foci (1) fotó (13) frida kahlo (3) fun (12) future (4) gastro (1) geek (2) giccs (3) gif (1) glitch (2) google (1) graffiti (20) grafika (1) gyufa (1) hajléktalan (1) hajó (1) hazai (7) hazai pálya (21) hbo (1) hipszter (1) hollywood (3) horror (3) hype (2) IKEA (2) illusztráció (27) illuzio (2) indiana jones (1) instagram (1) interjú (1) internet (2) ivóvíz (1) japan (3) karácsony (1) képregény (3) kétfarkú (1) ketfarkukutyapart (1) kiallitas (17) kiszel (1) klasszik (1) klotild palota (1) könyv (8) környezetvédelem (19) kortárs (46) közkút (1) közlekedés (1) közösség (1) kreat (1) kreatív (38) kult (20) kultúra (24) kutya (2) lacoste (1) lakás (4) lakberendezés (3) landart (1) linó (1) living (1) logo (1) logó (2) lsd (1) magyar (17) mar (1) marvel (1) megújuló (1) mercedes (1) mese (2) modern (6) mome (1) MOME (1) motor (2) mozi (2) műkincs (2) museum (6) művészet (68) nasa (1) nemzeti galeria (1) neon (1) neonkult (3) notre dame (2) offline (1) olasz (1) olvasás (1) panel (2) parisi udvar (1) párna (1) performansz (2) pet palack (1) picasso (1) plakát (1) plasticfreejuly (1) plasztik (3) podcast (1) poket (1) pop (6) portfólió (1) poszter (5) programajánló (2) rajzfilm (4) recycling (1) refill (1) reklám (6) reneszánsz (1) retro (1) retró (7) robot (1) rubik (1) ruha (3) sport (2) starwars (2) stencil (1) street (3) street art (21) style (1) szecesszió (1) szex (1) szín (2) szívószál (1) szobrászat (1) szoci (1) sztalker csoport (1) szuperhős (2) szürreál (2) szürrealizmus (1) társasjáték (1) táska (1) tech (4) tenger (2) természet (1) tervezőgrafika (22) timelapse (1) tipográfia (2) történelem (1) trash (1) trend (1) újrahasznosítás (3) újratöltés (1) urban (4) urban art (3) urbex (1) utazás (2) útkeresés (1) UX (1) v (1) varini (1) város (21) vásár (1) vespa (1) vicces (6) video (3) videó (5) víz (1) warhol (3) web (1) zene (5) zsolnay (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása