Vajon hogyan néznének ki a nyugati ikonok, ha felrobbanntanák, és Keleten imádnák őket? Disztópikus, brutalista táj, ahol a masszív építmények továbbra is kiemelkednek a környezetből erős márkájuk miatt. A new york-i építész, Quin Wu kreatív pillantást vet erre az izgalmas témára egy sor digitálisan festett képen keresztül, amelyek a kulturális bálványokat örökítik meg.
„A központi tervgazdaság és a piacgazdaság konfliktusa lenyűgöz” – magyarázta Quin munkája motivációját.
A KELETI ÉS NYUGATI KULTÚRA KÜLÖNBSÉGE
Kínában született, Quin Wu építészetet tanult a RISD-n az Egyesült Államokban, ahol észrevette a különbséget a keleti és a nyugati országok között. „Találkoztam néhány fotóval a Szovjetunió városairól, és mélyen felkeltette az érdeklődésem a zord természeti környezet, a kultúra és az építészet” – folytatta. „Szinte olyan számomra, mint egy klassz kitalált összeállítás. ezért szeretnék valami olyasmit alkotni, ami tükrözi, vagy akár fokozza az ilyen szürreális konfliktusokat. A McDonald’s egy tökéletes ellentmondó szimbolikus ikon az Egyesült Államokból, amely integrálható a Szovjetunió kulturális környezetébe.
Az első McDonald’s 1990-ben nyílt meg a Szovjetunióban. akkora sikere volt, hogy a rendőrök igyekeztek kordában tartani a több ezer moszkvait, aki az avatáson részt vett. A Szovjetunió a következő évben összeomlott, de a McDonalds a mai napig megállja a helyét.
A digitális képek mind számítógép által generáltak, és az építészeti témák a lakhatástól a környezeti jeleneteken át a társadalomkritikákig terjednek. „A COVID-19 2020-as csúcspontjában tettem egy próbát, hogy megtanuljak néhány, a játékiparban általánosan használt programot. Hiszem, hogy az eszközök az elme kiterjesztései. Fokozatosan csiszolva a modellezési, textúrázási, kompozíciós, renderelési stb. ismereteimet, képes vagyok néhány gondolatomat tényleges képekké materializálni. Nagyon szórakoztató utazás volt.
mcdonalds sorozata óta az építész folytatta ennek a témának a feltárását, és különböző márkákat választott. a coca-cola, a shell, a nike és a chanel még néhány példa. „Remélem, hogy munkám képes arra ösztönözni az embereket, hogy gondolkodjanak el a fogyasztói társadalom néhány felmerülő problémájáról” – fejezte be.
HA TETSZETT KÖVESS MINKET MINDENHOL ÉS NEM MARADSZ LE SEMMIRŐL!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.