Disztópikus, brutalista tájképek - Quin Wu

distopia.png

Vajon hogyan néznének ki a nyugati ikonok, ha felrobbanntanák, és Keleten imádnák őket? Disztópikus, brutalista táj, ahol a masszív építmények továbbra is kiemelkednek a környezetből erős márkájuk miatt. A new york-i építész, Quin Wu kreatív pillantást vet erre az izgalmas témára egy sor digitálisan festett képen keresztül, amelyek a kulturális bálványokat örökítik meg.

„A központi tervgazdaság és a piacgazdaság konfliktusa lenyűgöz” – magyarázta Quin munkája motivációját.

A KELETI ÉS NYUGATI KULTÚRA KÜLÖNBSÉGE

Kínában született, Quin Wu építészetet tanult a RISD-n az Egyesült Államokban, ahol észrevette a különbséget a keleti és a nyugati országok között. „Találkoztam néhány fotóval a Szovjetunió városairól, és mélyen felkeltette az érdeklődésem a zord természeti környezet, a kultúra és az építészet” – folytatta. „Szinte olyan számomra, mint egy klassz kitalált összeállítás. ezért szeretnék valami olyasmit alkotni, ami tükrözi, vagy akár fokozza az ilyen szürreális konfliktusokat. A McDonald’s egy tökéletes ellentmondó szimbolikus ikon az Egyesült Államokból, amely integrálható a Szovjetunió kulturális környezetébe.

 distopia2.png

Az első McDonald’s 1990-ben nyílt meg a Szovjetunióban. akkora sikere volt, hogy a rendőrök igyekeztek kordában tartani a több ezer moszkvait, aki az avatáson részt vett. A Szovjetunió a következő évben összeomlott, de a McDonalds a mai napig megállja a helyét.

 distopia4.png

A digitális képek mind számítógép által generáltak, és az építészeti témák a lakhatástól a környezeti jeleneteken át a társadalomkritikákig terjednek. „A COVID-19 2020-as csúcspontjában tettem egy próbát, hogy megtanuljak néhány, a játékiparban általánosan használt programot. Hiszem, hogy az eszközök az elme kiterjesztései. Fokozatosan csiszolva a modellezési, textúrázási, kompozíciós, renderelési stb. ismereteimet, képes vagyok néhány gondolatomat tényleges képekké materializálni. Nagyon szórakoztató utazás volt.

 distopia12.png

mcdonalds sorozata óta az építész folytatta ennek a témának a feltárását, és különböző márkákat választott. a coca-cola, a shell, a nike és a chanel még néhány példa. „Remélem, hogy munkám képes arra ösztönözni az embereket, hogy gondolkodjanak el a fogyasztói társadalom néhány felmerülő problémájáról” – fejezte be.

distopia_nike_temple.pngdistopia_nike_temple2.png

quin-wu-dystopia-digital-works-designboom-009-768x768.jpg

quin-wu-dystopia-digital-works-designboom-010-768x768.jpg



HA TETSZETT KÖVESS MINKET MINDENHOL ÉS NEM MARADSZ LE SEMMIRŐL!


Facebook Instagram Youtube Pinterest Vimeo

A bejegyzés trackback címe:

https://neonkult.blog.hu/api/trackback/id/tr8517733318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

NeonKult

Városi kultúra és design. Street art és kortárs. Kreatív. Same in English.

Címkék

3D (3) 80s (2) 90s (1) adidas (1) ajándék (1) állati (10) állatvédelem (1) amsterdam (1) animáció (1) applikáció (2) art (48) autó (11) banksy (4) bauhaus (1) bélyeg (2) bicikli (1) biztonság (1) bkk (2) bordalo (1) bowie (1) brand (2) bringa (1) bud (1) budapest (23) building (1) burberry (1) burnout (1) business (1) busz (2) bútor (4) celeb (3) cica (4) cicciolina (1) cipő (2) city (1) coaching (1) concept (2) csomagolás (1) dali (3) design (73) digitális (5) disney (1) divat (7) diy (1) drog (1) drón (2) elektromos (4) energia (2) építészet (16) esemény (2) étel (1) étterem (1) facebook (1) fair (1) fashion (1) felújítás (3) fenntarthatóság (22) ferenciek tere (1) festeszet (18) film (14) foci (1) fotó (13) frida kahlo (3) fun (12) future (4) gastro (1) geek (2) giccs (3) gif (1) glitch (2) google (1) graffiti (20) grafika (1) gyufa (1) hajléktalan (1) hajó (1) hazai (7) hazai pálya (21) hbo (1) hipszter (1) hollywood (3) horror (3) hype (2) IKEA (2) illusztráció (27) illuzio (2) indiana jones (1) instagram (1) interjú (1) internet (2) ivóvíz (1) japan (3) karácsony (1) képregény (3) kétfarkú (1) ketfarkukutyapart (1) kiallitas (17) kiszel (1) klasszik (1) klotild palota (1) könyv (8) környezetvédelem (19) kortárs (46) közkút (1) közlekedés (1) közösség (1) kreat (1) kreatív (38) kult (20) kultúra (24) kutya (2) lacoste (1) lakás (4) lakberendezés (3) landart (1) linó (1) living (1) logó (2) logo (1) lsd (1) magyar (17) mar (1) marvel (1) megújuló (1) mercedes (1) mese (2) modern (6) mome (1) MOME (1) motor (2) mozi (2) műkincs (2) museum (6) művészet (68) nasa (1) nemzeti galeria (1) neon (1) neonkult (3) notre dame (2) offline (1) olasz (1) olvasás (1) panel (2) parisi udvar (1) párna (1) performansz (2) pet palack (1) picasso (1) plakát (1) plasticfreejuly (1) plasztik (3) podcast (1) poket (1) pop (6) portfólió (1) poszter (5) programajánló (2) rajzfilm (4) recycling (1) refill (1) reklám (6) reneszánsz (1) retro (1) retró (7) robot (1) rubik (1) ruha (3) sport (2) starwars (2) stencil (1) street (3) street art (21) style (1) szecesszió (1) szex (1) szín (2) szívószál (1) szobrászat (1) szoci (1) sztalker csoport (1) szuperhős (2) szürreál (2) szürrealizmus (1) társasjáték (1) táska (1) tech (4) tenger (2) természet (1) tervezőgrafika (22) timelapse (1) tipográfia (2) történelem (1) trash (1) trend (1) újrahasznosítás (3) újratöltés (1) urban (4) urban art (3) urbex (1) utazás (2) útkeresés (1) UX (1) v (1) varini (1) város (21) vásár (1) vespa (1) vicces (6) video (3) videó (5) víz (1) warhol (3) web (1) zene (5) zsolnay (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása