

Valószínűleg itt gyökeredzik vonzódásom a giccsek felé - kettes szintű giccskedvelőként. Ugye volt a németeknél az első szint: A kertitörpés, aki azért vett kertitörpét, mert attól menőnek hitte magát - mert a kertitörpe kezdetben státuszszimbólum volt. A második szintű meg kiröhögte az elsőt, mert a kertitörpe kurvára giccses, de azért ő is vett, hogy megmutassa mennyire érti viccet, plusz ment a fricska a menőző szomszédnak, hogy "Hallo Nachbar, nekem is van törpém, bazeg". És a végére mindenkinek volt már kertitörpéje, de már senki nem tudta kinek miért. Azért, mert tényleg menőnek hiszi magát, vagy csak azért mert poén.

De van egy új szint a giccsben, mert az egyszerre menő és poén, ahogy Guido Zimmermann újraértelmezi a klasszikus kakukkos órát és a schwarzwaldi életképet lecseréli a szocialista panelra. És nem ám összevissza, mint az állatok, hanem megfontoltan a modern építészet mintáit felvonultatva. Olyanokat, mint például a Glenkerry House, amit a magyar származású brutalista stílusú Goldfinger Ernő tervezett, vagy a Flaine Hotel, ami a szintén magyar Bauhaus építész Breuer Marcell műve. #magyarokmindenhol

Érdemes végignézni a galériát. A felhúzó, ami a klasszikus germán ikonográfiában toboz lenne, de itt betonblokk vagy kézigránát, parabola antenna gombokból, festett reluxa, kaktusz az ablakban és hasonló finomságok.



forrás: guidozimmermann-art
HA TETSZETT KÖVESS MINKET MINDENHOL ÉS NEM MARADSZ LE SEMMIRŐL!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kicknick 2018.07.10. 11:24:13
molnarbalazs 2018.07.10. 11:29:57
Kicknick 2018.07.10. 12:38:17
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal