A világ fejlettebb felén jóval előbbre jár az újrahasznosuló energia használata, mint nálunk. Valahol a napelem már a múlt, okos mérnökök kitalálták ezt a turbinát, ami az elhaladó járművek által keltett szelet hasznosítják. Éppen Isztambulban tesztelik. Ezek az energiatermelő állványok jók lehetnek akár forgalomterelésre is, nem csak az energia elraktározására. Two in one, ahogy nagy költőnk mondaná...Enlil turbinának hívják a szerkezetet és reméljük, itthon is lesz belőle előbb-utóbb.
HA TETSZETT KÖVESS MINKET MINDENHOL ÉS NEM MARADSZ LE SEMMIRŐL!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Benbe · http://www.benbe.hu 2018.07.18. 21:44:07
A "tiszta energia" keresése közben sem kellene a termodinamika főtételeit szem elől téveszteni!
A fizikussal nem egyeztetett, másodfajú örökmozgó-kategóriás találmány még az átlátszó napelem, a süppedésből áramot fejlesztő kerékpárút, a vízcsőbe épített turbina (kivéve az eredeti ötletadó helyen, asszem Philadelphiában, ahol talán a világon egyedülálló módon ókori római technikájú az ivóvízrendszer, tehát tisztán gravitációs), de ide tartozik a Zillertalbahn nullemisszióssá alakítása hidrogéncellás vonatokkal is. Sértik a második főtételt, tehát illúziók, hamis ábrándok.
szepipiktor 2018.07.18. 22:01:56
Az előttem szólónak teljesen igaza van, ilyen ostoba feltételezést, hogy energia magától keletkezik, csak humánszakosoknak juthat az eszébe.
Tudod, kedves posztoló, a világ normális részén az energiamegmaradás törvénye ma is alap.
vackor1 2018.07.18. 22:12:05
strapabíró anyag , ami néhány mm-t mozdul lefelé - hogy az autó észre se vegye - , ami akár egy primitív rugós szerkezetet "működtet" és ezzel "termel" energiát. Egyenként ez marginális , de egy forgalmasabb úton már tétel lehet.. Ez is ellenkezik valamelyik tételével a fizikának ? Itt nincs más, extra munkavégzés , hiszen a kerék úgyis gurul , nem zökken , de mégis egy nagyon kicsivel jobban terheli azt a beépített részt - ugye amúgy is halad - és ezzel hozná létre azt a pluszt.. ? Nyilván nem ez a tiszta energia , viszont plusz munka befektetése nélkül , egy meglévő energiából hozna létre új energiát , nem ?
Lehet nagy butaság , de ha esetleg mégsem , akkor ezennel jogot is formálok az ötlet hasznosításából származó javak egy részére .. :)))
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.07.18. 22:17:23
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.07.18. 22:19:29
vackor1 2018.07.18. 22:40:52
Benbe · http://www.benbe.hu 2018.07.18. 22:52:16
Igazad van, a csőbe épített turbina az első főtételt is sérti, nem csak a másodikat. A többinél azért beszélhetünk másodfajú perpetuum mobiléről, mert azt képzeljük, hogyha egy effektus létezik, akkor abból új energiát is termelhetünk anélkül, hogy magában a folyamatban változás következne be. Ezzel tulajdonképpen az effektus 100% hatásfokú hasznosulását föltételezzük, ami a második főtétel szerint lehetetlen.
Konkrétan: gurul a kerékpár, súlyerővel hat az útra (az ettől energiatermelésre használhatatlan mértékben nyomódik össze), a súlyerő munkája nulla, a biciklis munkavégzése W. Ha a súlyerőt mondjuk piezoelektromosan áramtermelésre akarjuk fordítani, akkor a súlyerőnek (az első főtétel szerint) munkája kell legyen. Ha az alapeset (a kerékpár X menetellenállással gurul) helyett az új esetben is ugyanazt a menetellenállást akarjuk, akkor a kerékpáros-süppedős energiafejlesztőnk az energiaforráshoz képest (bicikliző ember) legalább 100% hatásfokú, hiszen úgy termelünk áramot, hogy a biciklis nem végez többletmunkát (még mindig pont W a munkája). Ez ugye nem igaz, ezért sérül itt a második főtétel. Ugyanezt mindegyik másik hülye találmányra meg lehet mutatni.
Benbe · http://www.benbe.hu 2018.07.18. 22:54:44
Az már egy másik sztori, hogy a szar, de nem áramtermelő út, és a sima, de áramtermelő út között nincs különbség - de ugye ez elég gáz összevetés, ha lehet sima, de nem áramtermelő utat is választani, ahol úgy is tekerhet az ember, hogy nem érzi úgy, hogy háromcentis murvában gázol.
vackor1 2018.07.18. 23:18:43
És persze, értem , hogy ha mi nem is vesszük észre , akkor is "pluszba kerül " , de vajon nem érné meg , hogy rengeteg ember majdnem "semmi befektetéssel" létrehozzon mérhető és használható energiát ?
Igazából a praktikuma érdekelne ennek ha komolyra fordítjuk. Az energiamegmaradás törvénye rendben van , csak én nem tudom kiszámolni , hogy ennek lenne-e értelme , viszont tényleg érdekel.
Bár úgy látom, hogy értesz a témához - én meg ilyen szinten nem :) - , nem várom , hogy válaszolj , azért valószínűleg egzakt választ , számokkal, stb., Te sem tudsz erre adni.
Benbe · http://www.benbe.hu 2018.07.19. 00:33:22
vackor1 2018.07.19. 09:44:07
Szép napot kívánok ! :)
Beer Monster 2018.07.20. 18:06:52
A kocsik meg eközben méterenként 1 mm-es emelkedőn haladnak vízszintes út helyett, mivel a következő méter aszfaltra fel kell másszanak, miután az alattuk levő lesüppedt.
A második kérdésre is nyilvánvaló a válasz, nem lenne ennek semmi értelme.